Reacties van studenten

1. Mail van 27 juli 2013 van een zangstudente, conservatorium Maastricht

Wie ben ik?

Dit is mijn tweede hbo opleiding. Vroeger wilde ik altviolist worden maar door een blessure was dit niet mogelijk. Daarom ben ik toen leerkracht geworden en heb ik een aantal jaar in het onderwijs gewerkt. Maar toen ik ontdekte dat ik kon zingen, ben ik zo snel mogelijk alsnog naar het conservatorium gegaan. En dan nu om zang te studeren. Het was een droom van mij, al vanaf dat ik heel klein was, om musicus te worden.
Waarom had ik een beurs nodig?

Omdat ik al een hbo-diploma had, kon ik geen studiefinanciering meer krijgen. Echter ook  het collegegeld werd verhoogd omdat ik een hbo-diploma had. Dit zorgde voor een enorm financieel gat wat ik niet zelfstandig kon oplossen. Een deel van het geld heb ik gesponsord kunnen krijgen van met name familie. Maar daarmee was ik er nog lang niet.

Hoe heb ik het contact met de stichting ervaren?

Tijdens een gesprek hierover met de toenmalige directeur van het conservatorium wees hij mij op het bestaan van deze stichting. Ik heb daarop meteen een aanvraag gedaan. Ik kreeg een uitnodiging voor een gesprek. Ik vond het een prettig gesprek. De stichting heeft een open houding richting studenten. De contactpersoon is goed (telefonisch) te bereiken. En ik heb het gevoel dat ik altijd vragen kan stellen. Ik voel een wederzijds respect. Ik heb toen een beurs voor het collegegeld voor één jaar ontvangen .

Hoe heb ik het ervaren om financiële ondersteuning te ontvangen?

Ik ben erg dankbaar voor de ontvangen beurs. Het gaf mij de mogelijkheid om voor musicus door te studeren. Zoals ik al zei, een droom van mij sinds ik kind was. Ik heb het altijd zeer positief ervaren. Ook vanwege de respectvolle en vriendelijke behandeling.

mlgk-4008002.jpg
volgende